maandag 9 juli 2007

Tom De Mul eindelijk naar FC Sevilla


Wie mij goed kent wist het natuurlijk al lang, maar morgen wordt het dan eindelijk definitief: Tom De Mul zal vanaf volgend seizoen de kleuren van UEFA Cup-winnaar FC Sevilla verdedigen.

Op 5 april kwam ik via één van mijn bronnen te weten dat FC Sevilla concrete interesse toonde in onze landgenoot van Ajax. Ik liet er een dag overheen gaan en na enkele telefoontjes naar De Mul zelf, zijn manager en Ajax besloot ik om het bericht te publiceren op VoetbalPrimeur (lees het desbetreffende bericht hier). Alle partijen ontkenden toen nog de interesse, maar mijn bron was zo betrouwbaar dat ik het erop waagde om het verhaal te brengen.

Er gingen drie maanden voorbij en stilaan begonnen andere media ook lucht te krijgen van deze transfer. Het heeft even geduurd, maar vandaag heeft Ajax een overeenstemming bereikt met FC Sevilla. De Spanjaarden tellen vijf miljoen euro neer voor onze landgenoot. Eerder bereikte de Kapellenaar zelf al een akkoord met FC Sevilla. Naar verluidt tekent hij dinsdag voor vijf seizoenen.

My opinion: De Mul zet duidelijk een sportieve stap voorwaarts. Sevilla is de laatste jaren opgeklommen tot een topclub in Spanje. Afgelopen seizoen won de club drie prijzen: de Europese Supercup, de Copa del Rey en de UEFA Cup (voor de tweede maal op rij).

De vraag is maar of hij er ook veel aan spelen toe zal komen. Sevilla speelt meestal in een 4-4-2, terwijl De Mul een echte rechtsbuiten voor een 4-3-3 is. De concurrentie voor een basisstek zal groot zijn, maar trainer Ramos roteert veel en dat is in het voordeel van De Mul.

1 opmerking:

Kris Palmans zei

Proficiat met de primeur. Hopelijk neemt De Mul geen te grote stap om later weer noodgedwongen terug te moeten keren.